radosna szkoła

Radosna Szkoła

Projekt „Radosna Szkoła” został ustanowiony Uchwałą Rady Ministrów w lipcu 2009 roku. Zakłada dofinansowanie organów prowadzących szkoły podstawowe na zakup pomocy dydaktycznych, sprzętu zabawowego oraz nawierzchni bezpiecznej do wyposażenia szkolnych placów zabaw.

Za stroną Ministerstwa przedstawiamy ogólne założenia, które przyświecają tworzeniu Szkolnego Miejsca Zabaw oraz Szkolnego Placu Zabaw.

Szkolne Place Zabaw

  • Urządzenie szkolnego placu zabaw - ma on umożliwić młodszym dzieciom podejmowanie aktywności fizycznej w sposób pozwalający rozładować napięcia emocjonalne i fizyczne, wynikające z możliwego ograniczenia spontanicznej aktywności w trakcie zajęć prowadzonych w klasach.
  • Szkolny plac zabaw powinien być przygotowany do prowadzenia z dziećmi różnych form zajęć ruchowych (na przykład pokonywania przeszkód, wspinania, czworakowania, przeskoków, przeplotów czy zwisów).
  • Dogodnym miejscem usytuowania szkolnego placu zabaw może być sąsiedztwo boiska lub bieżni, które mogą być wykorzystywane do prowadzenia zabaw i gier ruchowych.
  • Powinien być także wyposażony w różnorodne drabinki, drążki, ścianki wspinaczkowe, pomosty, zjeżdżalnie, równoważnie, przeplotnie oraz kolorowe huśtawki. Plac zabaw urządzony przez szkołę powinien być bezpieczny.
  • Ważne jest zastosowanie nowoczesnej, bezpiecznej nawierzchni pod urządzeniami, właściwe rozmieszczenie sprzętu znajdującego się na placu zabaw oraz przyjazne zagospodarowanie pozostałego terenu zielenią.

Szkolne Miejsce Zabaw

  • Pomoce dydaktyczne do miejsc zabaw w szkole - ich zadaniem jest zapewnienie możliwości organizacji zabaw ruchowych, zgodnie z naturalnymi potrzebami rozwojowymi dzieci, związanymi z dużą aktywnością fizyczną.
  • Miejsca zabaw powinny być wyposażone w przyrządy pozwalające na zaspokojenie przez dziecko potrzeby ruchu i obejmować w szczególności duże, miękkie klocki, miękkie piłki w różnych kolorach i wielkościach, materace do zabaw, tory przeszkód, elementy lub zestawy umożliwiające pokonywanie wysokości, a zarazem usprawniające koordynację wzrokowo – ruchową.
  • Powinny też być wyposażone w sprzęt spełniający funkcje edukacyjne i usprawniający małą motorykę (układanki czy kąciki tematyczne, zachęcające dzieci do zabaw i zajęć z rówieśnikami).
  • Natomiast po intensywnym ruchu i zabawie każde dziecko powinno mieć możliwość wyciszenia, relaksu czy indywidualnej pracy. Służyć temu powinien obszar sali, w którym znajdą się urządzenia pozwalające na rozwijanie uzdolnień i zainteresowań (np. plastycznych, konstrukcyjnych), ale jednocześnie umożliwiające odpoczynek i wyciszenie w dogodnej pozycji (materace, pufy).

Harmonogram realizacji V edycji Rządowego Programu „Radosna szkoła" w 2013 roku

  • 10 października 2012 r. - dyrektorzy szkół podstawowych składają do organów prowadzących wnioski dotyczące potrzeb w zakresie miejsc zabaw w szkole lub szkolnych placów zabaw
  • 1 listopada 2012 r. - (w związku z tym, że 1 listopada jest dniem świątecznym należy rozumieć, że termin mija 2 listopada 2012 r.) - organy prowadzące składają wnioski do wojewodów o udzielenie wsparcia finansowego
  • do 15 grudnia 2012 r. - przekazanie przez wojewodów Ministrowi Edukacji Narodowej informacji o łącznej wysokości wnioskowanych przez organy prowadzące kwot wsparcia finansowego
  • do 15 grudnia 2012 r. - przekazanie przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego wniosku o dofinansowanie prowadzonych przez niego szkół do Ministra Edukacji Narodowej
  • w 21 dni od dnia ogłoszenia ustawy budżetowej na 2013 r. - wystąpienie Ministra Edukacji Narodowej do Ministra Finansów z wnioskiem o uruchomienie środków budżetu państwa zaplanowanych w rezerwie celowej, zawierającym propozycję podziału środków pomiędzy poszczególne województwa oraz Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • w 35 dni od dnia ogłoszenia ustawy budżetowej na 2013 r. - dokonanie przez wojewodów oceny wniosków o udzielenie wsparcia finansowego złożonych przez organy prowadzące szkoły oraz dokonanie podziału środków. Dokonanie przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oceny wniosków szkół przez niego prowadzonych oraz podział środków
  • w 30 dni od dnia otrzymania wystąpienia MEN do MF z wnioskiem o uruchomienie środków zaplanowanych w rezerwie celowej - przedłożenie do Ministra Finansów przez wojewodów oraz przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego wniosków o zwiększenie budżetu, z podaniem klasyfikacji budżetowej
  • w 15 dni od dnia przekazania środków przez MF - przekazanie przez wojewodę wsparcia finansowego organom prowadzącym będącym jednostkami samorządu terytorialnego, innymi osobami prawnymi lub osobami fizycznymi oraz przekazanie przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego środków szkołom przez niego prowadzonym
  • do 15 stycznia 2014 r. - przekazanie wojewodzie sprawozdań przez organy prowadzące objęte programem rządowym w danym roku
  • do 15 stycznia 2014 r. - przekazanie Ministrowi Edukacji Narodowej sprawozdania przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • do 15 lutego 2014 r. - przekazanie przez wojewodów sprawozdań Ministrowi Edukacji Narodowej
  • do 30 kwietnia 2014 r. - analiza i ocena realizacji programu rządowego na terenie kraju przez Ministra Edukacji Narodowej

Źródło: http://www.radosnaszkola.men.gov.pl

Gwarancja trwałości - 5 lat

SAMBA-nawierzchnia3

System „Bezpiecznej Nawierzchni SAMBA” ze względu na doskonałą jakość wykorzystanych technologii oraz parametry fizyczne materiałów gwarantuje wieloletnią, bezproblemową użyteczność.

Kupując u nas bezpieczną nawierzchnie SAMBA otrzymujesz :

Brak istotnych zmian parametrów tłumienia oraz wyglądu warstwy wierzchniej nawierzchni bezpiecznej SAMBA jest jej ogromną zaletą.

Playground safety surfacing „SAMBA”

SAMBA is a playground safety surfacing composed of an artificial turf and shock absorbing pads made of recycled polyethylene foam.

Our surfacing doesn’t require a special prepared ground but can be easily installed at a 25-cm thick layer of compacted sand. There is no need to use an expensive foundation of aggregate or concrete. Such a solution reduce overall assembly costs.

Depending on the thickness of an impact absorbing pad, SAMBA Safety Surface can reach critical fall heights of 3 meters, which is certified for compliance with European standard EN 1177:2008

It is worth noting that falling on an artificial grass is less painful than falling on a harsh rubber granules.

muller jelcz laskowice bezpieczna nawierzchnia
muller skatepark spain

THE MAIN ADVANTAGES OF SAMBA

  • It doesn’t require an expensive foundation of aggregate or concrete except the edgings
  • It may be installed directly on a levelled sandy surface
  • It may be installed irrespective of weather conditions
  • It allows an easy and inexpensive repairing of mechanical faults
  • It enables changing playground arrangement if it’s necessary to relocate the facilities
  • It allows reuse of some elements of the surface and reduce total costs
  • It’s covered by manufacturer’s 24-mont warranty
muller jelcz laskowice cross-section of safety surface samba

AVAILABLE DIMENSIONS OF PLAYGROUND SAFETY SURFACING „SAMBA”

TYPECFH (mm)HEIGHT A (mm)
Samba T – 25 <1300 25
Samba T – 35 <1700 35
Samba T – 45 <2100 45
Samba T – 55 <2300 55
Samba T – 70 <2700 70
Samba T – 90 <3000 90

TECHNICAL DESCRIPTION

  • Playground Safety Surfacing „SAMBA” is composed of shock absorbing pads made of recycled, waterproof polyurethane foam and a sand filled artificial turf.
  • The thickness of the safety surface is determined for each device according to established Critical Fall Height (CFH)
  • Instand disassembly and the possibility of reusing some elements of the surfacing
  • It doesn’t require an expensive foundation of aggregate or concrete except the edgings
  • Easy and inexpensive repairing of mechanical faults
  • 24-month manufacturer’s warranty

The opportunity to choose between different thickness of shock absorbing pads and to combine them together allows for the accurate selection of the type of surfacing for particular playground device.

muller bezpieczna nawierzchnia

How to select the right playground safety surfacing?

Each of playground devices has strictly defined its Critical Fall Height parameter, measured in meters and complying with European standard PN-EN 1176. An impact absorbing surface shall be matched with Critical Fall Height value of equipment installed on a playground. If playground is equipped with different height devices, a safety surfacing shall be suited to the highest CFH value.

We offer you five SAMBA Safety Surfacing systems, according to different thickness of shock absorbing pads:

System T-25 mm T-35 mm T-45 mm T-60 mm T-90 mm
Critical Fall Height 1,3 m 1,7 m 2,1 m 2,4 m 3,0 m

PRO-ECOLOGICAL SOLUTIONS

With regards to environment and landscape protection, we use constructional solutions that have minimal impact on the surroundings and comply with ecological requirements of reusing waste materials.

  • Shock absorbing pads used in SAMBA Safety Playground Surfacing are made of recycled polyurethane foam
  • To install our safety surface we use the minimum amount of synthetic adhesive
  • Since the top layer of SAMBA system is made of artificial turf, our impact absorbing surface can blends in the surrounding landscape
  • In case of closing down the playground, SAMBA surface can be instantly disassembled without leaving any pollution in the ground and part of the system can be reused.
muller jelcz laskowice nawierzchnia samba

ASSEMBLY INSTRUCTION

  • STAGE 1 – Preparatory Work
    • Secure the assembly site to keep others at a distance.
    • Safety surface shall be installed in selected location while maintaining required impact area.
    • The thickness of the safety surface is determined for each device according to established Critical Fall Height (CFH).
  • STAGE 2 – Installation of Playground Safety Surfacing „SAMBA”
    • Excavate a trench on the entire assembly site. The trench should measure 25 cm deep below safety surfacing level.
    • Place the two parallel concrete edgings on the sand & concrete foundation all along the inner edges of the trench. The distance between the two edgings should measure 15 mm. It is recommended to put a HDPE insert between the edgings every one meter. It’s important to note that the outer concrete edging should be placed at ground level while the inner concrete edging should be lowered and placed 10 mm below. Both edgings should be aligned with outward facing beveled edges (see diagram).
    • In order to preparing the foundation for the shock absorbing pads, fill the trench with sand or gravel. Take care that the sand does not enter to the gap between concrete edgings. Compact the sand and level the ground. The level of the sand surface should be lower than the outer concrete edgings by a thickness of o the shock absorbing pad.
    • Spread the shock absorbing pad all over the sand surface. If it’s necessary to trim the pad, use a sharp knife. 
    • If you use double layer system (one layer above the other), take care that the upper layer is moved in relation to the lower layer by a half of panel, so as panels connection points in particular layers do no coincide.
    • Cover the entire playground surface by tiles of artificial turf and at the same time cut out holes for bollards, trees, devices and the other objects.
    • In order to obtain unified playground surfacing, stick the tiles of artificial turf together from below using installation tape and two-component, polyurethane adhesive.
    • The layer of artificial turf should be 10 cm above the outer concrete edging all along the edge of playground. Put the resulting 10 cm overlap into the gap between two concrete edgings and then chock it by filling the gap with sand. Fill the entire surfacing with a dry, quartz sand (fraction 0,3 – 0,8 mm) - approximately 25 kg of sand per 1m2 of artificial turf.
    • Rub the sand manually between artificial turf fibers using an adequate brush to obtain an even surface.

Poszukujemy przedstawicieli handlowych

 

instagram