- Nowości
- Place zabaw
- Seria Avenir
- Seria Futura
- Seria Standard
- Seria SkySet
- Urządzenia integracyjne
- Balance Park
- Zestawy przedszkolne
- Piramidy linowe
- Pojazdy i Statki
- Gry i urządzenia edukacyjne
- Zestawy wspinaczkowe
- Urządzenia sprawnościowe
- Seria Atomik
- Domki
- Zjazdy linowe i szynowe
- Karuzele
- Bujaki
- Zjeżdżalnie
- Piaskownice
- Huśtawki wahadłowe
- Huśtawki wagowe
- Przeplotnie i drążki
- Równoważnie
- Walce
- Regulaminy
- Skatepark
- Siłownie Outdoor fitness
- Sport i Rekreacja
- Mała architektura
- Outlet
Quarter Pipe – rytm, wybicie i kontrola
Quarter Pipe to jeden z najbardziej charakterystycznych i wszechstronnych elementów skateparku. Zakrzywiona konstrukcja pozwala riderowi na płynny najazd, wybicie lub powrót w przeciwnym kierunku. Wysokość w zakresie od 70 do 150 centymetrów sprawia, że jest to przeszkoda odpowiednia zarówno dla średniozaawansowanych, jak i bardziej doświadczonych użytkowników.
Quarter pipe to łukowa ściana zakończona zazwyczaj metalową krawędzią, tzw. copingiem. Taka konstrukcja pozwala nie tylko na jazdę i wybicia, ale także na wykonywanie trików na krawędzi oraz techniczne zatrzymania i rotacje. Jazda na quarterze rozwija umiejętność pracy z grawitacją, rytmem oraz kontrolą kierunku poruszania się.
Quarter pipe może funkcjonować jako pojedyncza przeszkoda, jako element ustawiony naprzeciwko innego quartera lub jako część większej platformy z dodatkowymi funkcjami. Dzięki różnym wariantom wysokości i promieni zakrzywienia można precyzyjnie dopasować poziom trudności do potrzeb użytkowników.
Niższe quartery w przedziale około 70 do 100 centymetrów świetnie nadają się do nauki podstaw takich jak drop in, stall, czy jazda w kierunku przeciwnym. Wyższe quartery, o wysokości do 150 centymetrów, pozwalają rozwijać triki wymagające większej energii wybicia oraz lepszej kontroli nad ciałem w powietrzu.
Quarter pipe bardzo często zestawiany jest z elementami typu Bank Ramp. Połączenie zakrzywionej i płaskiej powierzchni pozwala użytkownikowi na zmianę stylu jazdy, wybicia i lądowania. Bank ramp umożliwia szybki i dynamiczny najazd na przeszkodę, podczas gdy quarter pipe oferuje płynne wybicie po łuku. W takim układzie riderzy mogą trenować różne aspekty techniczne w jednym zestawie.
Zarówno bank ramp, jak i quarter pipe mogą pełnić rolę najazdu, miejsca lądowania lub punktu zwrotnego, co czyni je uniwersalnym rozwiązaniem dla skateparków nastawionych na rozwój techniczny użytkowników.
Quarter pipe o wysokości od 70 do 150 centymetrów to dobry wybór dla osób, które mają już opanowane podstawy jazdy po płaskim i chcą rozwijać swoje umiejętności na przeszkodach zakrzywionych. To także znakomity sprzęt dla tych, którzy chcą uczyć się techniki wybicia i lądowania z promienia, wykonywania tricków na krawędzi oraz jazdy w rytmie.
Dla bardziej zaawansowanych użytkowników quarter pipe staje się platformą do wykonywania powietrznych trików, rotacji, zatrzymań oraz bardziej złożonych sekwencji ruchów.
Zalety zestawów z Quarter Pipe:
– Uczą rytmu i kontroli nad deską, hulajnogą, rowerem lub rolkami
– Pozwalają rozwijać technikę wybicia i lądowania z zakrzywionej powierzchni
– Sprzyjają nauce tricków na krawędzi i platformie
– Mogą być wykorzystywane zarówno jako najazd, jak i miejsce lądowania
– Oferują płynną jazdę i stopniowy rozwój umiejętności
Quarter pipe to przeszkoda, która pełni ważną funkcję w rozwoju technicznym ridera. Dzięki swojej zakrzywionej formie pozwala na kontrolowaną jazdę, wybicie i zmianę kierunku. W połączeniu z bank rampem tworzy zestaw, który uczy pracy z różnymi nawierzchniami i urozmaica jazdę. To element niezbędny w każdym dobrze zaprojektowanym skateparku – zarówno dla osób trenujących podstawy, jak i tych, którzy chcą rozwijać zaawansowane umiejętności.